کد خبر : 17129
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 14:36
-

۲۵۰ عنوان برنامه پدافند غیرعامل در استان سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، گفت: بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان در هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

به گزارش کارنامه فردا،ایرج کارخایی ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان برگزار می‌شود، ابراز کرد: شعار محوری و کلی این هفته «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» نامگذاری شده است.

وی افزود: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، در سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در ادامه اظهار داشت: اهداف اصلی پدافند غیرعامل با توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری ها و مصون سازی کلی تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است. به ویژه استمرار و تداوم خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار که ملزم به خدمت رسانی به مردم هستند.

کارخایی از نواختن زنگ پدافند غیرعامل و اجرای مانور تخلیه اضطراری در مدرسه امامی سمنان و در دیگر مدارس در شهرستان‌ها طی این هفته خبر داد و ابراز کرد: فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم و برگزاری رزمایش و مانور برای کسب و آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۱ کارگروه تخصصی و در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی از بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی و هنری و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه خبر داد و تاکید کرد: تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی دستگاه‌ها، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل استان سمنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان و شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها و ۱۱ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل خبر داد و تاکید کرد: برگزاری مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف و چهار رزمایش منطقه‌ای در واحدهای تولید کننده مواد شیمیایی برای افزایش آمادگی و توان مقابله با تهدیدات از دیگر برنامه‌های هفته پداند غیرعامل استان است.

خبرنگار – مجتبی نورمحمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.