کد خبر : 16450
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 20:59
-

یادواره شهدای ارتش شهرستان مهدی‌شهر برگزار می‌شود

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه نخستین یادواره شهدای ارتش این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: معاون هماهنگ کننده و جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) آجا مهمان برنامه هستند.

به گزارش کارنامه فردا،حجت‌الاسلام محمد بارانی در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی دفتر خود همزمان با ظهر چهارشنبه، بیان کرد: یادواره شهدای ارتش شهرستان مهدی‌شهر و نکوداشت امیر سرتیپ سیاوش جوادیان، جانشین اسبق ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از فرماندهان شاخص و عالیقدر سال‌های دفاع مقدس در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: این برنامه با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاونت هماهنگ کننده کل ارتش و سرلشکر حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا کشور برگزار خواهد شد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه این برنامه روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در حسینیه المهدی (عج) مهدی‌شهر برگزار می‌شود، گفت: افتتاح بلوار مرحوم جوادیان، گلباران مزار شهدا، رونمایی از تندیس شهدا و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم است.

بارانی درباره زندگی نامه مرحوم جوادیان توضیح داد: امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از پیشکسوتان و فرماندهان گرانقدر سال‌های دفاع مقدس بود که در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی و ده‌ها عملیات بزرگ و سرنوشت ساز حضوری مؤثر داشت وی در سال ۱۳۴۰ وارد دانشکده افسری ارتش شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درجه سرگردی به فرماندهی گردان ۱۵۵ لشکر ۲۸ پیاده نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

وی افزود: امیر جوادیان در شرایطی که عناصر ضدانقلاب قصد داشتند پادگان سنندج را به عنوان آخرین و تنها سد دفاعی انقلاب اسلامی در سنندج را به تصرف خود درآورند، شجاعانه مقاومت کرد و با انسجام نیروهای رزمنده داخل پادگان و اجرای راهبردهای رزمی و فنون دفاعی مختلف، مانع از نفوذ و هجوم عناصر ضدانقلاب به پادگان سنندج گردید و تنها پرچم برافراشته جمهوری اسلامی ایران در شهر سنندج را با اقتدار حفظ کرد.

امام جمعه مهدی شهر بیان کرد: وی پس از مدتی با درجه سرهنگ دومی به سمت جانشینی فرمانده لشکر ۲۸ نیروی زمینی ارتش منصوب شد و در مرداد سال ۱۳۶۱ به ریاست ستاد قرارگاه عملیاتی مشترک حمزه سید الشهدا (ع) منصوب شد و همچنین به عنوان یک افسر شجاع و دلاور در هدایت نیروهای آفندی و پدافندی ارتش و سپاه در برابر ارتش بعث عراق نقش ممتازی بر عهده داشت امیر جوادیان پس از گذراندن دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در اواخر سال ۶۶ با درجه سرتیپ دومی به سمت معاون عملیات نیروی زمینی ارتش منصوب و با پایان جنگ تحمیلی مسئولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب را عهده دار شد. کارنامه درخشان و لیاقت و رشادت‌های متعدد و مدیریت عالی وی موجب شد با تصویب فرمانده معظم کل قوا به درجه سرتیپی ارتقا یابد.

بارانی گفت: سرتیپ جوادیان همچنین در سمت‌های حساسی از جمله معاون عملیات ستاد مشترک ارتش و جانشینی رئیس ستاد ارتش به ایفای نقش مؤثر خود در سطوح عالی ارتش ادامه داد. آن امیر سرافراز ارتش در سال ۱۳۸۱ به افتخار بازنشستگی نائل و به عنوان رئیس گروه مشاورین فرمانده کل ارتش معرفی و منصوب شد و در سال ۸۸ بنا به دعوت امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی در گروه پژوهش و تدوین کتاب‌های تاریخ تحلیلی نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای ایفا کرد و در مدت ۱۱ سال همکاری با این گروه تجارب ارزشمند، دانش نظامی و مشاوره‌های بسیار مهم و کاربردی را ارائه کرد که ۴ جلد آن به چاپ رسیده و مابقی در آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.