کد خبر : 16356
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 12:13
-

۱۵۲ بیمار با علایم مشکوک کرونا به مراکز درمانی شرق استان سمنان مراجعه کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۱۵۲ بیمار با علایم مشکوک کرونا طی۲۴ ساعت گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های شاهرود و میامی مراجعه کردند.

به گزارش کارنامه فردا،حسین شیبانی روز چهارشنبه اظهار داشت: عادی انگاری و واکسن گریزی از علل گسترش بیماری کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

وی به مراجعه ۱۵۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: از این تعداد هشت بیمار در مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در حوزه تحت پوشش این دانشگاه گزارش نشد.

شیبانی تصریح کرد: هم اکنون به لحاظ میزان همه‌گیری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک ۲ لایه، واکسیناسیون، تهویه مناسب، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات ضروری است، تصریح کرد: رعایت این موارد تاثیر زیادی در کاهش مبتلایان به سویه جدید اُمیکرون، پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ ناشی از کرونا دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: هر فردی علایم سرماخوردگی هم‌چون آبریزش بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، تب و لرز دارد آن را اُمیکرون تلقی کند و حتی اگر آزمایش کرونای آنها منفی شد همچنان بهداشت فردی و قرنطینه خانگی را در دستور کار قرار دهد.

شیبانی با بیان اینکه وضعیت شهرستان شاهرود از لحاظ همه‌گیری بسیار شکننده است، افزود: شهروندان برای تزریق واکسن نوبت سوم و دُز یادآور به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه انواع واکسن‌ها به تعداد کافی در مراکز بهداشتی و پایگاه‌های واکسیناسیون موجود است، تصریح کرد: مراکز بهداشتی و پایگاه‌های واکسیناسیون از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر آماده تزریق واکسن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تمام افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از آخرین دُز تزریق واکسن کرونایشان می‌گذرد نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

به گفته وی، ۸۰ درصد موارد فوتی‌ کرونا به علت تزریق نکردن واکسن اتفاق می‌افتد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.