کد خبر : 16147
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 21:07
-

استفاده بهینه از آب، موجب بهره مندی از فعالیت های اقتصادی مناسب و سامان دهی اقتصاد کشور می شود

ابراهیم پورتقی فعال رسانه ی و اجتماعی در یاداشتی بمناسبت هفته صرفه جویی آب گفت :استفاده بهینه از آب، موجب بهره مندی از فعالیت های اقتصادی مناسب و سامان دهی اقتصاد کشور می شود

به گزارش کارنامه فردا،در این یاداشت آمده است ؛آب، اولین و حیاتی ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین است که نقشی اساسی در زندگی آنان ایفا می کند، چنان که خداوند، آن را مهم ترین عامل حیات و زندگی می داند

حال که این روزها مسئله کمبود آب در سراسر جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده است. به همین علت، اقدام برای صرفه جویی در مصرف آن نه تنها باعث کاهش هزینه می شود، بلکه برای کشور و نسل های آینده نیز مفید خواهد بود.

کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح می شود. خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی آب توسط همه مردم می باشد.

جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان ها وجود دارد، اما اغلب خود را درگیر این مسئله نمی کنند و حاضر نیستند تغییری در زندگی روزمره خود ایجاد کنند.

تنها را ه نجات برای صرفه جویی در آب آموزش صحیح است ، که امروزه ارزش صرفه جویی در آب و اینکه چطور باعث پس انداز درآمد خانواده و کمک به حفظ محیط زیست می شود رابه فرزندان و کودکان توضیح دهید. فراموش نکنید که خانواده ها بهترین الگو در این مسیر می باشند . بچه ها تنها زمانی دستورالعمل های شما برای صرفه جویی در انرژی را جدی می گیرند که بدانند شما بیش از حد دنبال این کار را گرفته اید.

آب را یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خدای مهربان بدانیم و در خلوت ( به ویژه در مقابل کودکان) با احترام با آن برخورد کنیم. درست مصرف کنیم، آن را هدر ندهیم و از آن به نیکی یاد کنیم.

با توجه به پایین‌ بودن بهره‌وری آب کشاورزی در ایران، مصرف آب مجازی در این بخش بسیار بالا است، بنابراین بهترین راهکار در شرایط موجود، توسعه هر چه بیشتر تجارت آب مجازی است. در واقع کشورهای کم‌آب (همچون ایران) می‌توانند با تجارت آب مجازی و واردات محصولات آب‌بر، مقدار آب مورد نیاز برای تولید آنها را ذخیره کنند.

بررسی ها نشان می دهد که ۷درصد مشترکین استان سمنان ۲۰ درصد مصرف کلآبی مشترکین استان را مصرف می کنند.

اینچانب ضمن گرامیداشت این هفته که اول تیرماه با شعار آب لبخند زندگی نامگذاری شده است ،همگان را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرده و امیدوارم تک تک افراد جامعه در مصرف بهینه این نعمت ارزشمند الهی بکوشند و اسراف نکنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.