کد خبر : 16024
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 21:52
-

توله سوم یوزپلنگ ها در سازمان مرکزی محیط زیست تحت نظر کارشناسان دانشگاهی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه در خصوص تولد یوزپلنگ ها متولد شده هیچ کوتاهی صورت نگرفته است گفت: توله سوم یوزپلنگ ها هم اکنون در سازمان مرکزی و زیر نظر کارشناسان دانشگاهی قرار دارد.

به گزارش کارنامه فردا، بهرام علی ظاهری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این توله با اقدامات در دست اقدام زنده بماند افزود: متخصصان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران وضعیت این توله را تحت نظر دارند.
وی با بیان چگونگی تولد و سیر نگهداری توله یوزهای متولد شده تحت اسارت گفت: تمام تدابیر لازم نیز برای حفظ و نگهداری دو توله فوت شده انجام شده بود اما این توله ها متاسفانه فوت شدند.
ظاهری، نوع تولد و نگهداری این توله یوزپلنگ ها را در ایران برای اولین بار دانست و با بیان اینکه در این خصوص تجربیات قبلی وجود نداشت اظهار داشت: در این خصوص از راهنمایی و فعالیت های کارشناسان خارجی نیز استفاده شده است.
وی، به وجود چهار گونه در معرض خطر انقراض پستاداران در استان سمنان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه یوزپلنگ از گونه های در معرض خطر شدید قرار دارد گفت: گورخر ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، گربه پالاس و گربه شنی از گونه های در خطر هستند.
طاهری گفت: شش گونه پرنده نیز در این استان در معرض خطر قرار دارند که بالابان، بحری، هوبره، پرنده لاشخور هما و عقاب از جمله این گونه ها هستند.
وی یادآور شد: با تولد یک راس گورخر ایرانی که به تازگی اتفاق افتاده است شمار گورخرهای ایرانی در پارک کویر مرکزی به ۱۵ راس افزایش یافته است.
ظاهری، حفظ سلامت انسان را در محیط زیست اولویت و خط قرمز این سازمان بیان کرد و گفت: در استقرار صنایع در استان سمنان به صنایعی که با ویژگی های اکولوژی استان و منطقه سازگاری دارند مجوز داده می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تبیین شرایط و استعدادهای زیست محیطی این استان گفت: استان سمنان با ۹ میلیون ۷۰۰ هزار کیلومترمربع وسعت دارای دو ذخیره گاه زیست کره بین المللی است.

برای ورود به کانال تلگرام کارنامه فردا کلیک کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.