کد خبر : 15520
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 21:17
-

پیام تبریک مدیر مسئول کارنامه فردا به مناسبت روز جهانی موزه ها و میراث فرهنگی

ابراهیم پورتقی فعال اجتماعی و رسانه ی در یادداشتی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی گفت:یکی از سرمایه های ملی، میراث فرهنگی است که حفظ و نگهداری از آن وظیفه همگانی است.

به گزارش کارنامه فردا ،دراین  یادداشت آمده است ؛۱۸ ماه می مصادف با ۲۸ اردیبهشت از سوی کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در تقویم جهانی به‌عنوان روز جهانی موزه نام‌گذاری شده است. موزه‌ها در عین خاموشی وسکوت آرامش بخش حاکم بر فضای فیزیکی اش زبان گویا و رسا و راویان میراث ‌فرهنگی هستند و به‌مثابه رسانه‌ای پویا، داشته‌ها و دستاوردهای دیروز ملت‌ها را به نسل امروز و فردا پیوند می‌زنند زبان موزه زبان ارتباطی فراملی است موجب ایجاد و تقویت تفاهم میان ملل و اقوام می‌شوند.

ارتباط عمیق و تعامل سازنده و آموزنده مردم آگاه و فرهنگ دوست  با سازه‌ها و بنیادهای تاریخی و فرهنگی این کهن دیار سرافراز موجب آن شده است تا حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی در اذهان همگان نهادینه گردد.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به اهالی فرهنگ و هنر و ادب وهمچنین تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می نمایم.

امید است در نمایش هر چه بهتر پدیده های طبیعی، دست سازهای بشری، تاریخ گذشته و آثار باستانی این مرز و بوم، به مردم و به ویژه آینده سازان مملکت، بیش از پیش موفق و مؤید باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.