کد خبر : 152
تاریخ انتشار : جمعه 10 اسفند 1397 - 17:30
-

۶۰۰ هزار اصله نهال درهفته منابع طبیعی و ابخیزداری توزیع می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری، از توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی وابخیزداری خبرداد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابه طبیعی و ابخیزداری ،علی اصغر جلالی با اشاره به توزیع نهال در هفته منابع طبیعی و ابخیزداری گفتبه همین مناسبت توزیع حدود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری، از توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی وابخیزداری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابه طبیعی و ابخیزداری ،علی اصغر جلالی با اشاره به توزیع نهال در هفته منابع طبیعی و ابخیزداری گفتبه همین مناسبت توزیع حدود ۶۰۰ هزار اصله نهال در اسفند ماه سال ۹۷ برنامه ریزی شده است. این نهال ها از ۱۷ گونه مختلف مانند زیتون تلخ، زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، سرو خمره ای، سرو شیراز و … می باشند.
وی اظهار داشت : توزیع این نهال ها با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی هر شهرستان انجام می گیرد و اقشار مختلف مردم، ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های مربوطه، نهال دریافت نمایند.
هر چند درختکاری مهم و با ارزش است لیکن نگهداری و آبیاری درختان کاشته شده، امری مهمتر و ضروری تر است.
شایان ذکر است توجه به نیاز های هر گونه و نحوه رشد تاج و اندازه درختان می بایست در زمان انتخاب نوع نهال مورد توجه قرار گیرد. کارشناسان مستقر در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، آماده ارائه خدمات مشاوره ای در خصوص انتخاب گونه مناسب، مکان و نحوه کاشت آنها می باشند.
هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۵الی ۲۱اسفند ماه با شعار ( منابع طبیعی ، بزرگترین سرمایه ملی ) آغاز می گردد .
خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.