کد خبر : 14995
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فروردین 1401 - 23:08
-

استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان عملیاتی خواهد شد

استاندار سمنان گفت: شرکت های دانش بنیان از فرماندهان اصلی خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند که باید در راستای تحقق شعار سال، تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، به صورت جدی و شبانه‌روزی تلاش کنند.

به گزارش کارنامه فردا ،سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در نشست صمیمانه با پژوهشگران جوان و مدیران شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور پور سینا در سمنان افزود: بحث تحقق رشد اقتصادی در استان در گرو استفاده حداکثری و مطلوب از ظرفیت و توان شرکت های دانش بنیان عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: سال گذشته و در راستای تحقق شعار سال، راه اندازی واحدهای راکد استان و تقویت تولید و اشتغال در دستور کار قرار داشت و ۳۳ واحد راکد دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مشکل اصلی برخی از واحدهای تولیدی راکد، نداشتن ارتباط با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد: این مساله فقدان  بهره وری و فقدان رشد اقتصادی این واحدها را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: افزایش بهره وری، رشد اقتصادی و بومی سازی در سایه توجه به ظرفیت و توان شرکت های دانش بنیان محقق خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه برای ایجاد فرصت شغلی نیروی کارگری در استان سمنان دغدغه ای وجود ندارد، ابراز داشت: هر فردی که متقاضی اشتغال در واحدهای صنعتی باشد، در شهرک های صنعتی استان فرصت شغلی برای او مهیاست.

وی ادامه داد: سمنان به عنوان یک استان دانشگاهی، استعداد افزایش بهره وری در تمامی حوزه ها از طریق استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان دارد.

استاندار سمنان افزود: در راستای تحقق شعار سال و ارتقا تولید و اشتغال، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در قالب توجه و اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

در این نشست مدیران و فعالان شرکتهای دانش بنیان استان سمنان نیز به بیان برخی مسایل و مشکلات خود پرداختند و خواستار حمایت بیشتر بخش اجرایی و صنعتی شدند و برای رفع مشکلات حوزه تولید اعلام آمادگی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.