کد خبر : 14780
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردین 1401 - 12:26
-

دوم فروردین روز جهانی آب

روز جهانی آب مصادف با دوم فروردین هر سال(۲۲ مارس) از سوی سازمان ملل نامگذاری شده در همین راستای مدیرعامل شرکت آبفا سمنان پیامی صادر کرد.

روز جهانی آب مصادف با دوم فروردین هر سال(۲۲ مارس) از سوی سازمان ملل نامگذاری شده در همین راستای مدیرعامل شرکت آبفا سمنان پیامی صادر کرد.

در پیام تبریک دکتر طاهری،رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان به مناسبت فرا رسیدن دوم فروردین روز جهانی آب آمده است
وجعلنا من الماء من کل شیء حی(سوره انبیاء آیه ۳۰) و هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم.
اهمیت آب و مدیریت مصرف بهینه آب امری است بدیهی که همگان از آن آگاه هستیم، لذا اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی آب مصادف با دوم فروردین(۲۲مارس) را با توجه به اهمیت این ماده حیاتی در این زمان خاص در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از کلیه مردم شریف استان تقاضا دارم تا با رعایت مصرف صحیح آب، قناعت ورزی نموده تا بتوانیم در مدیریت مصرف، همگام با دیگر خدمتگزاران صدیق ایران اسلامی گامهای بلندی را در عرصه عمران، توسعه و آبادانی کشور عزیزمان برداشته و جهت بهبود فرهنگ عمومی در استفاده درست از منابع آب و حفاظت از این ماده حیاتی، کوشا و نقش آفرین باشیم.
امید است با همراهی شما مردم فهیم و زحمات همکاران ارجمندم در عرصه تولید و توزیع آب، شاهد توفیق روز افزون برای مدیریت بهینه و توسعه منابع آب در استان سمنان باشیم.

روز جهانی آب اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی،در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودورانیرو کشور برزیل رسماً مطرح شد که در راستای اجرای بیانیه شماره ۲۱ سازمان ملل این روز را به عنوان ترویج و آگاه سازی مردم در مورد آب اختصاص دهند.

تخریب زیست محیطی به همراه تغییرات اقلیمی باعث تحریک بحران های آبی گردیده که در سراسر جهان مشاهده میکنیم و سیلاب ها،خشکسالی ها و آلودگی آب و همه این موارد به واسطه پوشش گیاهی،خاک،رودخانه ها و دریاچه های تخریب شده تشدید میشوند و اگر از اِکوسیستم های خود غافل شویم وضعیت تامین آب مورد نیاز برای زنده ماندن و رونق زندگی هر فرد برتر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.