کد خبر : 14471
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 21:42
-

جهاد تبیین یعنی جمهوری اسلامی محق و موفق است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : جهاد تبیین یعنی جمهوری اسلامی محق و موفق است و اگر با منطق ابعاد گوناگون آن بررسی شود مخاطب به این جایگاه حق و عملکرد جلب خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : جهاد تبیین یعنی جمهوری اسلامی محق و موفق است و اگر با منطق ابعاد گوناگون آن بررسی شود مخاطب به این جایگاه حق و عملکرد جلب خواهد شد.

به گزارش کارنامه فردا،فرشید فلاح افزود : رهبر حکیم انقلاب با طرح موضوع جهاد تبیین رسالت بسیار مهم تبیین دستاوردها و افشای حیله و مکر رسانه‌ای دشمنان انقلاب را عمومی کردند.

وی افزود: جهاد یعنی امری که در برابر دشمنان دین خدا انجام می‌شود و وظیفه و مسئولیت شرعی همگان است که در حد بضاعت خود در این راه‌کاری انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: گره زدن جهاد به تبیین یعنی امروز مهم‌ترین راه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی و دین خدا تشریح، توضیح و شفاف‌سازی است.

فلاح ادامه داد: هنگامی که دو واژه جهاد تبیین به یکدیگر گره می‌خورند؛ چهارچوب کلی وظایف همگانی و چراغ پیش روی جامعه اسلامی روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اعلام جهاد کرده‌اند و این بدین معناست که خطری بزرگ در کمین است، تأکید کرد: بر این اساس باید گفت دشمن از دریچه‌ای در حال رخنه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان با بیان اینکه جهاد تبیین مستلزم بسیج همگانی است، گفت: حمله ترکیبی دشمن بدون مشارکت همگانی قابل دفع نیست.

فلاح با بیان اینکه اعلام جهاد یعنی به کمک همگانی نیاز است اعم از کوچک و بزرگ و پیر و جوان و زن و مرد گفت: هر فردی هر کاری از دستش برمی‌آید برای افشای نیرنگ‌های دشمن باید انجام دهد و وارد صحنه شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین به معنای معرفی بدل از اصل با تکیه بر استدلال و رجوع به اسناد موجود است گفت: تبیین یعنی جلب نظر مخاطب به گونه‌ای که او حرف شما را با کمال میل بپذیرد و راهکار آن تنها از طریق ارائه برهان و استدلال و منطق است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی جمهوری اسلامی محق و موفق است و اگر با منطق ابعاد گوناگون آن بررسی شود مخاطب به این جایگاه حق و عملکرد جلب خواهد شد و لازم است در این راستا با زبان نیکو و استدلال منطقی با مسائل برخورد شود.

فلاح با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی چالش امروز انقلاب بازی دشمن با افکار عمومی از راه وارونه جلوه دادن حقایق است تصریح کرد: مهم‌ترین راه دفاع از کشور افشای این حیله‌های رسانه‌ای و حقه‌های خبری و روایت‌های دروغ است.

وی اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی هر کس در هر نقطه‌ای و هر مسئولیتی حتی یک کاسب بازار و حتی یک زن خانه‌دار به‌اندازه درک و اطلاعات خود باید در بالا بردن سطح اطلاعات سیاسی اجتماعی خود و اطرافیانش کوشا باشد تا در دام کلاه‌برداری رسانه‌های معاند نیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی ارتقای سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل مردم نیاز امروز و شرط پیروزی در این مرحله از انقلاب اسلامی همین امر مهم است، افزود: هرچند در نهایت خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز خواهد شد ولی اگر جوانان ما زیر تانک دشمن نخوابیده و جان خود را فدا نکرده بودند امروز کشور زیر چکمه صدام بود.

فلاح با بیان اینکه جهاد بدون سختی بدون از خود گذشتگی معنا ندارد گفت: وقتی می‌گوییم جهاد یعنی آماده‌باش فداکاری؛ چرا که در جهاد امروز به فداکاری نیاز داریم.

وی با تأکید بر اینکه تبیین البته با استدلال و منطق و قانع کردن شناخته می‌شود نه با مشت و زور و تند گویی و در راه تبیین باید فداکاری کرد، افزود: افشای توطئه از بیان دستاوردها مهم‌تر است؛ چرا که توطئه یعنی آسیب رساندن به بنیان خانواده‌ها، حذف شئون دینی از زندگی مردم، تخریب جایگاه معتمدان اجتماعی، سیاه نمایی و کشتن امید در قلب‌های جوانان و بدبینی به نظام و حکومت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: تبیین صرفاً طرح دستاوردها نیست و باید گفت: افشای این توطئه‌ها و سبک انجام این اقدامات که اغلب با تحریف اخبار انجام می‌شود یکی از شئون جهاد تبیین است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.