کد خبر : 14362
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 12:56
-

۱۰ هزار هکتار بذر پاشی و نهال کاری در اراضی استان سمنان انجام شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۰ هزار هکتار بذر پاشی و نهال کاری در اراضی ملی استان انجام و تا پایان اسفند ماه با مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۰ هزار هکتار بذر پاشی و نهال کاری در اراضی ملی استان انجام و تا پایان اسفند ماه با مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم ادامه خواهد داشت.

به گزارش کارنامه فردا،جعفر مرادی حقیقی در جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پویش ملی نهال کاری که صبح سه شنبه به میزبانی منابع طبیعی سمنان برگزار شد با بیان اینکه ۱۰ هزار هکتار بذرپاشی و نهال کاری در اراضی استان سمنان انجام و البته این روند تا پایان اسفندماه نیز ادامه دارد، بیان کرد: در این طرح شش هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات نهال کاری تا پایان اسفند ماه سال جاری در بیابان‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ هکتار گیاهان دارویی مرتعی در اراضی ملی استان سمنان طی این طرح کشت خواهد شد، تاکید داشت: تاکنون چهار هزار هکتار با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی نهال کاری و بذرپاشی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار اصله نهال قابل توزیع در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال جاری انجام می‌شود، گفت: در پویش ملی نهال کاری بیش از ۶۵ دستگاه اجرایی از جمله بسیج سازندگی، سپاه، هلال احمر، جهاد کشاورزی، فرمانداری‌ها و. … مشارکت داشتند.

مرادی حقیقی مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم را اولویت و محور این پویش دانست و تصریح کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی تحت عنوان «ایران سرسبز – ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی» گواه نوعی مسئولیت مدنی است که در طرح‌ها نیز به آن توجه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.