کد خبر : 14267
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 18:00
-

یادداشت مدیر مسوول پایگاه خبری کارنامه فردا به مناسبت ولادت امام علی (علیه السلام) و روز پدر

کارنامه فردا -مدیر مسوول پایگاه خبری کارنامه فردا به مناسبت ولادت امام علی (علیه السلام) و روز پدریادداشتی را منتشر کرد.

مدیر مسوول پایگاه خبری کارنامه فردا به مناسبت ولادت امام علی (علیه السلام) و روز پدریادداشتی را منتشر کرد.

در متن این یادداشت آمده است:

بسمه تعالی

کعبه آغوش گشاده و در انتظار طلوع کهکشانی از خوبی، منظومه ای از پاکی و مجموعه ای از روشنی و زیبایی است. کودکی در کعبه چشم می گشاید که فردا با ذوالفقارش از حریم کعبه دفاع خواهد کرد. آری کعبه مادر می شود و در دامان خود حضرت  علی(علیه السلام) را به گیتی هدیه می کند.

ای سرچشمه جوشان خلقت! ای بهار دلهای خسته! ای خانه زاد کعبه! تو کیستی که این چنین آسمانها بر شانه‌هایت سجده می آورند؟ مردی که عدالت با او معنا  پیدا می کند و صداقت با او محک می خورد. مردی که با این همه رشادت و غیرت، صدای گریه یتیم، پشت طاقتش را می لرزاند، او پدر مهربان یتیمان و غمخوار بینوایان، صاحب ذوالفقار، مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) است.

سیزده رجب زادروز امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) با تاسی از این پدر نمونه روز پدر نامیده شده است . پدر ، باغبان مهربان بوستان عطوفت و سکان دار کشتی زندگی در طوفان بلایا است . دستان مهربان پدر است که چون سنگری استوار در برابر ناملایمات می ایستد تا فانوس مهرورزی همیشه روشن بماند .

همه ساله همزمان با میلاد مولود کعبه زمان سه روزه ایام البیض(اعتکاف) آغاز می شود و معتکفین با روزه و عبادت در این سه روز تلاش می کنند از قید و بند زندگی دنیوی ، خود را به پروردگار عالم نزدیک تر کنند . اعتکاف ، هجرتی است از خود به خدا . هجرتی که از رسول رحمت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله و سلم) به یادگار مانده است . اعتکاف میراث وحی و آموزگار نبوت است . اعتکاف ، آماده شدن برای ضیافت الهی و سفر با توشه نیاز از تیرگی به زلال مناجات است.

اینجانب ضمن تبریک میلاد سراسر نور مولود کعبه حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر، برای تمامی معتکفین که به حق معراجی ترین انسان ها هستند آرزوی قبولی طاعات و سعادت و بهروزی می نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.