کد خبر : 14197
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 12:03
-

استقرار صنایع کم آبر و دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به چالش کم‌آبی در کشور گفت: استقرار صنایع کم آب‌بر و دانش‌بنیان مورد توجه در استان‌ها از جمله استان سمنان قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به چالش کم‌آبی در کشور گفت: استقرار صنایع کم آب‌بر و دانش‌بنیان مورد توجه در استان‌ها از جمله استان سمنان قرار گیرد.

به گزارش کارنامه فردا،رضا رحیمی روز در نشست تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار داشت: سمنان یکی از قطب‌های بزرگ علمی و صنعتی کشور می‌باشد و از مناطقی که به خاطر منابع و سرمایه انسانی و عمق علمی آن همواره مورد توجه ایت سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران فراهم نمودن زمین و زیرساخت‌های مناسب سرمایه گذاری به منظور استقرار و احداث واحدهای صنعتی در کنار حمایت از صنایع کوچک است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی به‌ویژه واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال از برنامه‌های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید از طریق رفع مشکلات آن‌ها با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

رحیمی سمنان را یکی از استان‌های موفق در مباحثی چون صادرات، احیای واحدهای راکد، دانش بنیان شدن واحدها و نیز حمایت از صنایع کوچک برشمرد.

وی افزود: سمنان جزء استان‌ها و امیدهای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعتی است.

وی با بیان اینکه امروز، صنعت توانسته فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را به حداقل برساند، گفت: این حوزه توانست به عنوان پیشران در ایران اسلامی نقش ایفا کند.

رحیمی با اشاره به چالش آب در کشور، یادآور شد: استقرار صنایع کم آب‌بر و دانش‌بنیان در استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: جناب باقری دارای تجربیات ارزنده‌ای در حوزه صنعت هستند و باید با کمک و همکاری در راستای تسریع پیشرفت و توسعه صنعتی گام برداشت.

محمد حمیدی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با عامه مردم بخصوص بخش خصوصی سر و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرکهای صنعتی بیش از دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها با بخش خصوصی ارتباط دارد، بیان کرد: همراهی با مدیریت و مجموعه این شرکت بمنظور پیشبرد اهداف لازم است.

وی تصریح کرد: اتحاد و یکپارچگی بین استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و بین ارکان مختلف در استان سمنان وجود دارد.

حمیدی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها بایستی تمام وقت خود را برای مجموعه و اهداف دولت صرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد: با مساعدت و همدلی شاهد ارتقا استان سمنان خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان سمنان در این مراسم گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی باید پل توسعه اقتصادی باشد و ارتباط صنایع با مدیران شرکت شهرک‌ها تعاملی و دو جانبه است.
علی اصغر جمعه‌ای افزود: در دوران مدیریت آقای آل‌بویه تلاش و کوشش مجدانه‌ای از سوی ایشان را علی الخصوص برای تامین آب صنایع شاهد بودیم.
وی گفت: مطالبه صنایع از شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنات بسیار است، بی‌شک باید با روحیه‌ای جهادی، خدمات ارزنده‌ای به صاحبان کسب ارائه شود.

وی تصریح کرد: برای کار ملی نیازمند تفکر ملی هستیم، مدیران استان سمنان در این سال‌ها بسیار توانمند بودند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، صنایع استان با ظرفیت نیمه متعادل کار می‌کنند، اگر مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌ها برداشته شود بی شک صنایع با تمام توان پویا خواهند شد.

وی ادامه داد: بنابراین از هم اکنون باید به فکر رفع موانع زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان بود.
 
رئیس اتاق بازرگانی سمنان خاطرنشان کرد: مدیران بخش دولتی باید خود را با مطالبات صاحبان صنایع هماهنگ نمایند و به یقین در سال‌های پیش رو سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان یادآور شد: پذیرش سرمایه گذار بدین معنا است که در تأمین زیر ساخت ها و تامین منابع انرژی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

در ادامه این نشست، مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: این شرکت با شرایط و عملکرد مطلوب تحویل داده شد که این عملکرد نتیجه همکاری تمام نیروهای شرکت بوده است.

حسن آل‌‌بویه افزود: صنعت در استان سمنان علیرغم تحریم‌ها توسعه داشته و فضای کسب و کار در این استان مطلوب است.
وی ابراز امیدواری کرد سرپرست شرکت شهرک‌های استان سمنان با بهره‌مندی از تجربیات خود مسیر توسعه صنعتی را استمرار دهد.

سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: این استان سرشار از بزرگان و اندیشه ورزان عرصه اخلاق و معنویت است.

محمدرضا باقری افزود: انتظار دارم که این مجموعه بزرگ و مهم که طلایه‌داران عرصه تولید و اقتصاد و پیش قراولان جنگ اقتصادی می‌باشند، ما را در انجام مسئولیت مورد لطف قرار دهند.

وی بیان کرد:از زحمات مدیریت سابق جناب آقای آل‌بویه قدردانی کرده و برای ایشان که عمر گرانبهای خود را صرف صنعتگران و کارآفرینان استان کرد.

باقری در ادامه اظهارداشت: آرزوی سرافرازی و عاقبت به خیری می‌نمایم و امیدوارم مجموعه شهرک‌های صنعتی را از اطلاعات و تجربیات مفید و ارزشمند خود محروم نسازند.

وی تصریح کرد: در طول ۲۷ سال خدمت با کسب تجربیات در مسولیت‌های مختلف و با توجه به شناخت از فرهنگ و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان، امیدوارم با حمایت و همکاری مسئولان،دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بازرگانی، صنعتی و اقتصادی کشتی شهرک‌های صنعتی را به سلامت به سر منزل مقصود برسانم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یادآور شد: با همکاری همکاران در شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها از همه ظرفیت‌های استانی و ملی بهره خواهیم گرفت.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: وحدت همدلی تقویت و یکپارچگی از آموزه‌های دینی و از نشانگرهای شاخص در سنت و سیره پیامبر اعظم صلی الله است که این حقیر در آن اهتمام همت دارم.

در این نشست، باقری که با حکم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به‌عنوان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان منصوب شده است، معرفی و از زحمات چهار ساله حسن آل‌بویه مدیرعامل سابق این شرکت قدردانی شد.

خبرنگار -سارا خدادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.