بهره برداری از ٧٢٩ پروژه در دهه فجر استان فارس

استاندار فارس گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ٧٢٩ پروژه با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان در فارس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش کارنامه فردا ،محمد هادی ایمانیه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید یکبار دیگر وصیت نامه شهدا را مطالعه کند و این ارزیابی شخصی را انجام دهد که آیا توانسته این با آرمان‌های امام و انقلاب هم سو بوده‌ایم یا خیر؟

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس یادآور شد: شش هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان طرح و پروژه قرار است در دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد این در حالی است که اگر طرح‌های اقتصادی استان به قیمت روز بالغ بر ٢٠ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

استاندار فارس ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تنها پروژه‌های که ١٠٠ درصد امکان بهره‌برداری داشته باشند در دهه فجر افتتاح خواهند شد تا بتوان از این طرح‌ها مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

ایمانیه یادآور شد: ۵٩ پروژه در حوزه بهداشت و درمان، ٨١ پروژه در حوزه زیرساخت‌های برق، ١١٩ پروژه عمران شهری و روستایی، ١٣٠ پروژه مسکن شهری و روستایی، ٣۵ پروژه ورزشی و ٧٨ پروژه دیگر در استان فارس در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول تمامی پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر مورد بهره برداری قرار بگیرند به اینگونه است که باید عدالت توزیعی پروژه‌ها در استان وجود داشته باشد.

به گفته استاندار فارس روز پنجشنبه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در روز جهانی تالاب‌ها به فارس سفر خواهند کرد.

استاندار فارس عنوان کرد: تهیه زمین برای طرح ملی نهضت مسکن در حال انجام است و برای چهار سال آینده در استان فارس ٢۶٠ هزار واحد مسکن در نظر گرفته شده است و امید است که این طرح به زودی به مرحله کلنگ زنی برسد.

وی در خصوص آزاد راه‌های استان نیز اظهار کرد: مقرر شده تا قطعه هشت آزاد راه شیراز به اصفهان با مشارکت دستگاه‌های متولی ساخته شود و این قطعه اولین قطعه آزاد راه شیراز به بوشهر خواهد بود.

ایمانیه در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به استان نیز گفت: این طرح دارای سه بخش بوده و بخش اولیه این طرح قرار است به زودی نسبت به انتقال آب از خلیج فارس به استان منتقل گردد.

وی ادامه داد: ١۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور به استان فارس در حال تخصیص بوده و تا کنون دو قسط از این اعتبارات به فارس اختصاص یافته است.

به گفته این مقام مسئول؛ آب، راه، انرژی، گردشگری، سلامت و محیط زیست قرار است مورد توجه سه استان هم جوار فارس بوده و با همکاری استان فارس برنامه ریزی های مختلفی صورت بگیرد.

وی در خصوص انتصابات جدید در استاندار فارس بیان کرد: هیچ گونه توصیه‌ای از افراد برای انتصاب اشخاص وجود نداشته و تنها بررسی سوابق و توانمندی‌های فرد موجب شد که رضا نجابت در استانداری فارس منصوب شد و بر اساس فشار سیاسی هیچ گروهی نسبت به انتصاب شخصی اقدام نشد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس متذکر شد: فرهنگ کلنگ زنی را اندکی کم کنید و تلاش کنیم برای مردم کار کنیم.

او ادامه داد: بانک‌های دولتی ٧٩ درصد نسبت به ارائه تسهیلات در استان فارس اقدام کرده‌اند ولی برخی از بانک‌های خصوصی کمتر از ۵٠ درصد تسهیلات به مردم ارائه کرده‌اند.

    اولین دیدگاه را شما بنویسید

ارسال دیدگاه