کد خبر : 13629
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400 - 11:18
-

۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در کشور بیکار هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۳ هزار فرزند شهدا و جانباز بالای ۷۰ درصد بیکار هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۳ هزار فرزند شهدا و جانباز بالای ۷۰ درصد بیکار هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح روز پنجشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سالن اجتماعات استانداری گلستان اظهارکرد: تاکنون ۲۷۲ هزار نفر در سامانه کاریابی بنیاد شهید و امورایثارگران ثبت نام کرده اند که ۳۳ هزار نفر آنها فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

وی تکریم ایثارگران و شهدا را یکی از وظایف اجتماعی دانست و افزود: تکریم ایثارگران یک کار ترویجی است که تمام احاد جامعه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: خانواده های شهدا و ایثارگران باید برای جامعه الگوسازی شوند و این کار یک وظیفه ملی و عمومی است.

وی از تغییر کاربری گلزارهای شهدا از یک مکان مذهبی به محیطی فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خبر داد و گفت: گلزارای شهدا باید به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تمامی دستگاه های ذیربط باید دست به دست هم داده و گلزارهای شهدا را به یک محیطی جهت تجمع فرهنگی تبدیل کنند تا جوانان ما یک پاتوق معنوی و فرهنگی درخور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از مدیران دستگاه های اجرایی می خواهم قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر را با جدیت دنبال کنند و به دنبال راهکارهای اجرایی آن باشند.

معاون رئیس جمهور در انتها خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم زمینه ساخت یک فیلم سینمایی در هر استان با محور یکی از چهره های ایثار و شهادت آن استان را آغاز کرده و در این مسیر تمام دستگاه های فرهنگی باید همراهی لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.