کد خبر : 13505
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 12:56
-

پویش ملی جنگل‌کاری در ۶۵۰۰ هکتار از مراتع کشور اجرا شد

عضو شورای جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه پویش ملی جنگل کاری در شش هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع کشور اجرا شد، گفت: در این طرح‌ها ۲۲ گونه گیاهی با بذر کاشته می‌شود.

عضو شورای جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه پویش ملی جنگل کاری در شش هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع کشور اجرا شد، گفت: در این طرح‌ها ۲۲ گونه گیاهی با بذر کاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،فریبرز غیبی با بیان اینکه پویش‌های «هر ایرانی یک درخت» و «هر شهید هزار اصله درخت» در سراسر کشور اجرا شده است، تاکید کرد: هدف از این طرح‌ها در وهله اول همراه کردن مردم و جامعه هدف آحاد جامعه با ارتقای پوشش گیاهی و سر سبزی ایران اسلامی و همچنین حفظ منابع طبیعی و انفال است.

وی با بیان اینکه پویش ملی جنگل کاری در شش هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع کشور اجرا شده است، افزود: سه هزار هکتار از این طرح در مناطق زاگرسی و مابقی در دیگر نقاط کشور مانند استان سمنان اجرایی شده است.

عضو شورای جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ۲۲ گونه گیاهی با بذر، در این طرح کشت می‌شود، ابراز کرد: این گونه‌ها پیشگام هستند و سعی شده تا بسته به مناطق بومی، تفاوت داشته باشند اما باید گفت اکثر این نوع گونه‌ها دارای میوه جنگلی بوده و می‌توانند بعد اقتصادی نیز به همراه داشته باشند.

غیبی همچنین با بیان اینکه بذرکاری و نهال کاری معیشتی را برای ساکنان عرصه مهیا می‌کند، افزود: برنامه سال جاری سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور ۳۶ هزار برنامه جنگل کاری در کشور با بذر و نهال برای توسعه جنگل است چرا که از لحاظ جنگل در کشور فقیر هستیم و باید به اندازه تعداد خانواده نهال بذر بکاریم تا بتوانیم پوشش گیاهی را ارتقا ببخشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.