کد خبر : 13454
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 20:22
-

۱۰۰میلیارد تومان به حوزه منابع طبیعی استان سمنان اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از پیش بینی۱۰۰میلیارد تومان مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به حوزه منابع طبیعی خبر داد و گفت: توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری هدف این اعتبارات است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از پیش بینی۱۰۰میلیارد تومان مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به حوزه منابع طبیعی خبر داد و گفت: توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری هدف این اعتبارات است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمد جعفر مرادی حقیقی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح استان اعتبار، برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: این منابع از سفر رئیس جمهور به استان، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آب موضوع اصلی و مهم استان سمنان است، افزود: کاهش سیلاب و نیز در تغذیه سفره‌های زیرزمینی، نتیجه و ماحصل توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان است و در رفع چالش‌های کم آبی بخش کشاورزی مؤثر خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته برای تقویت منابع آبی استان اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری انجام شده است، تاکید کرد: سال قبل ۹۸ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۳۸ هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات در مکان‌هایی مانند چنداب و حبله رود، ده نمک، آبگرم، شهرک صنعتی، هیکو، آگره، آستانه، ابرسج میغان و… انجام شده است.

مرادی حقیقی کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها و.. را هدف اجرای این طرح‌ها دانست و تصریح کرد: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.