کد خبر : 12746
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 13:34
-

پست و تغییر ذائقه سمنانی‌ها در دوران کرونا

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرکل پست استان سمنان از تغییر ذائقه خریدهای مردم در دوران شیوع کروناویروس خبر داد و گفت: در همین راستا ترافیک پستی در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۴۸ درصد رشد داشته است. حمید آقاجانی همزمان با روز جهانی پست

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرکل پست استان سمنان از تغییر ذائقه خریدهای مردم در دوران شیوع کروناویروس خبر داد و گفت: در همین راستا ترافیک پستی در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۴۸ درصد رشد داشته است.

حمید آقاجانی همزمان با روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان ترافیک پستی این استان در ۶ ماهه اول ۱۳۴۰۰ با عبور از یک میلیون و ۱۶۸ هزار فقره افزایش قابل توجهی پیدا کرد و این در حالی است که این رقم در ۶ ماهه نخست سال قبل ۷۸۸ هزار فقره بوده است.

وی از شیوع کرونا به عنوان مهمترین عامل افزایش بار ترافیکی مرسولات در پست این استان نام برد و افزود: به دلیل شیوه این همه‌گیری در کشور و استان، ذائقه مردم از خریدهای سنتی به خریدهای مجازی و اینترنتی تغییر کرد.

مدیرکل پست استان درآمدهای پست استان سمنان در ۶ ماهه امسال را بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: درآمدهای پست استان در مدت مشابه قبل از آن پنج میلیارد و  300 میلیون تومان بوده که نشان از افزایش ۳۲درصدی درآمدهای پست استان در ۶ماهه اول امسال دارد.

وی با بیان اینکه عمده هزینه‌های پست در استان مربوط به هزینه حقوق و نیروی انسانی شاغل در این اداره کل است به زیان‌ده بودن پست اشاره کرد و افزود: هزینه نیروی انسانی پست استان در ۶ ماهه اول ۹۹ بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان بوده که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که گویای رشد ۲۳ درصدی هزینه‌ها در اداره کل پست استان دارد .

آقاجانی نسبت درآمدها به هزینه در پست استان طی ۶ ماهه اول امسال را ۵۶٫۵ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در سال ۹۹ حدود ۵۲٫۶درصد بوده که نشان می دهد ضریب اثربخشی پست استان در مقایسه با قبل ۷ درصد بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه پست استان کمی بیش از نصف هزینه های خود، درآمد دارد گفت: با وجود این زیان‌دهی شرکت پست خود را مکلف به خدمات‌دهی به آحاد مردم در اقصی‌نقاط استان می‌داند.

مدیرکل پست استان از رشد ۱۴۰ درصدی پست‌های پشتاز در این استان در دوران کرونا خبر داد و گفت: اقبال مردم به این نوع خدمات رو به افزایش است.

وی با اشاره به افزایش خدمات پستی در دوران شیوع کرونا اضافه کرد: همکاران ما در پست استان در این کمتر از دو سال که جامعه با بیماری کروناویروس درگیر بوده حتی یک روز تعطیلی نداشته و همکاران ما مجاهدانه در خدمت شهروندان استان بودند.

وی از پست به عنوان شرکتی امین و مورد اعتماد آحاد مردم نام برد و افزود: پست علی رغم زیادن‌دهی خود را مکلف به خدمات دهی به مردم در سراسر استان می داند و از همین رو امروز همکاران ما در دورافتاده‌ترین روستاها نیز خدمات پستی ارائه می دهند.

آقاجانی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص حفظ این بازار در دوران پساکرونایی و امیدها به خروج این شرکت از زیان‌دهی اظهار کرد: ما در حوزه خرید و فروش اینترنتی با تغییر ذائقه مردم روبرو هستیم البته اگرچه شیوع کروناویروس این روند را تسریع کرده اما بدون تردید در صورت عدم شیوع کرونا نیز؛ جامعه از پیش به این سمت حرکت کرده بود، لذا به نظر می رسد که با ریشه کنی احتمالی کرونا در آینده نزدیک، اقبال مردم به خریدهای اینترنتی و افزایش حجم ترافیک پستی در استان همچنان پابرجا بماند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.