کد خبر : 12742
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 12:54
-

امسال حدود ۹ تن مواد مخدر در سمنان کشف شد

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سردار عبدالله حسنی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در سالن فجر ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: کشف حدود ۹ تن موادمخدر در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد. وی تاکید کرد: اعتیاد به مصرف موادمخدر مادر بسیاری از جرایم است و

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سردار عبدالله حسنی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در سالن فجر ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: کشف حدود ۹ تن موادمخدر در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد.

وی تاکید کرد: اعتیاد به مصرف موادمخدر مادر بسیاری از جرایم است و علت رخداد درصد بالایی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، سرقت و قتل به دلیل اعتیاد به مواد مخدر است.

وی با اشاره به اجرای طرح های محله‌ای برای احساس امنیت مردم، گفت: امسال یکهزار طرح در شهرهای استان برای مقابله با توزیع‌کنندگان خرد موادمخدر اجرا و بیش از ٢٠ باند مواد مخدر منهدم شد.

نگاهی به آمار تصادفات در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به وسعت استان و طول مسیرهای ارتباطی که به خاطر شرایط کویری و یکنواختی تصادفاتی به همراه دارد، گفت: با توجه به افزایش تردد در جاده‌ها در نیمه نخست امسال به دلیل کاهش محدودیت‌ها نسبت به سال گذشته، مجموع تصادفات حدود پنج درصد و تصادفات جرحی ۱۳ درصد افزایش داشت و از سوی دیگر تصادفات فوتی ۱۳ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به عملکرد دفتر نظارت همگانی با شماره ١٩٧ برای دریافت شکایات، انتقادات یا تقدیر از عملکرد ماموران، گفت: امسال تماس های مردمی با این سامانه در استان سمنان ١٠ درصد افزایش داشت و ۶٠ درصد کاهش شکایات از ماموران ثبت شد.

حسنی به برنامه دیدار عمومی خود با مردم در روزهای دوشنبه در ستاد فرماندهی این استان اشاره و اضافه کرد: با اجرای این طرح ارتباط مستقیم با مردم امسال ٢٢ درصد افزایش داشت.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به تلاش پلیس فتا برای مقابله با جرایم فراگیر سایبری، افزود: وقوع جرایم سایبری ثبت شده در پلیس فتای استان سمنان در نیمه نخست ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد افزایش یافت و ٨۶ درصد از جرایم کشف شد و ٩٠ درصد پرونده های حوزه سایبری به نتیجه رسید.

حسنی درباره آمار و عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ استان سمنان گفت: امسال ٢۶١ هزار تماس با این مرکز از سوی شهروندان استان برقرار شد که ۴٨ درصد تماس ها به عملیات انجامید و ۴٠ درصد تماس‌گیرندگان نیازمند راهنمایی بودند.

وی ادامه داد: سامانه ١١٠٢٣ نیز برای رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم از طریق دریافت پیامک آماده ارایه خدمت است.

اجرای ۵۵ برنامه شاخص به مناسبت هفته ناجا

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۵۵ برنامه مدون همراه با ریزبرنامه‌های مختلف در هفته نیروی انتظامی در استان اجرایی می شود که سرآغاز آن صبحگاه مشترک روز شنبه آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه های فعالیت مردم در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، حضور نیروی انتظامی اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد: امسال در اقدامات قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات نیروی انتظامی در تمام مراحل مشارکت داشت و انتخابات در استان با امنیت کامل برگزار شد و کوچکترین مساله‌ای پیش نیامد.

وی با اشاره به شیوع کرونا، افزود: اجرای درصد بالایی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا بر عهده نیروی انتظامی است که اجرای محدودیتهای تردد عینی‌ترین مساله بود و در استان سه هزار و ۵۰۰ نیرو در اعمال محدودیتهای کرونایی به کارگیری شدند و تاکید بر بهترین شکل برخورد با مردم بود.

ضرورت برخورد با جرایم اقتصادی

فرمانده انتظامی استان سمنان شرایط بد اقتصادی جامعه را عامل برخی رخدادهای جرایم دانست و افزود: جرایم خرد کمی در استان امسال افزایش یافت.

حسنی تاکید کرد: ۵٧ درصد از سرقتها در نیمه نخست ۱۴۰۰ کشف شد و کنترل ناجا استان بر سرقت قابل توجه است.

وی به فعالیت پلیس امنیت جرایم اقتصادی در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: فعالیت این حوزه افزایش ٣٠ درصدی کشف کالاهای قاچاق و جرایم اقتصادی به همراه داشت.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: برخود با استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمزارز به همراه دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از دستاوردهای ناجا است که دراین زمینه نیز ٨٠٠ دستگاه ماینر به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

جولان اراذل خط قرمز پلیس سمنان است

حسنی با اشاره به اینکه جولان اراذل و اوباش از مباحث مخل امنیت و خط قرمز نیروی انتظامی استان سمنان است، یادآور شد: با قمه‌کشی و باج‌خواهی در استان سمنان به شدت برخورد می شود و پلیس در کمتر از ٢۴ ساعت با این دست جرایم برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: فرماندهان انتظامی شهرستانها در این زمینه توجیه هستند و جرایم و فعالیت اراذل در استان صفر است و اگر این افراد آزاد باشند اجازه تخلف اجتماعی ندارند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم از پلیس نظارت بر حجاب در جامعه است، گفت: داخل خودرو فضای خصوصی محسوب نمی شود و طرح ناظر یک در همین موضوع تعریف شد که ماموران و ناظران مجریان آن هستند و در صورت تخلف پیامک با شماره پلاک خودرو برای مالکان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به وسعت سرزمینی و جمعیت کم استان سمنان، گفت: تعداد زیادی از سربازانِ در خدمت نیروی انتظامی سمنان بومی استانهای دیگر بودند و غیربومی بودن آنان از مشکلات نیروی انتظامی بود که در این زمینه مرکز آموزش فنی ایجاد شد و در ظرفیت تعریف شده از یکم مهر سربازان بومی جذب شدند و با دریافت آموزشها به خدمت می پردازند.

وی درباره اهمیت نقش نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم در تمام سطوح است و به همین دلیل حضور نیروی انتظامی در تمام سطوح مشهود است.

حسنی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ضروری‌ترین نیاز جامعه امنیت است، افزود: بهترین هدیه نیروی انتظامی امنیت و انضباط بخشی به جامعه است.

از هفدهم تا بیست و سوم مهر هفته ناجا نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» تعیین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.