کد خبر : 12655
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 10:56
-

استرس در محیط کار

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محسن مظاهری، مشاور و مربی مهارتهای تربیتی در یادداشتی به اهمیت کنترل و مدیریت استرس در محل کار پرداخت: استرس ناشی از عللی است که موجب به وجود آمدن فشار بر جسم و روح می‌شوند. زمانی که علل ایجاد این فشار، کار و شغل فرد باشد، به آن استرس

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محسن مظاهری، مشاور و مربی مهارتهای تربیتی در یادداشتی به اهمیت کنترل و مدیریت استرس در محل کار پرداخت:

استرس ناشی از عللی است که موجب به وجود آمدن فشار بر جسم و روح می‌شوند. زمانی که علل ایجاد این فشار، کار و شغل فرد باشد، به آن استرس شغلی می‌گوییم. عواملی مانند خستگی، زورگویی و بی‌عدالتی، ناامنی شغلی، مشکلات موجود در روابط کاری و بسیاری عوامل دیگر که با محل کار در ارتباط هستند، می‌توانند عامل استرس شغلی باشند. استرس شغلی را می‌توان روی هم جمع‌شدن عوامل استرس‌زا و وضعیت‌های مرتبط با شغل دانست که اکثر افراد نسبت به استرس‌زا بودن آن اتفاق نظر دارند. چنانچه شرایط کاری به گونه‌ای باشد که خواست‌های بیش از توان و ویژگی‌های فرد را طلب کند و او نتواند از عهده آن بربیاید، استرس شغلی ایجاد می‌شود. دلیل اصلی تعداد بسیار زیادی از مشکلات روحی و روانی، به‌طور مستقیم از استرس‌های شغلی نشأت می‌گیرد.

استرس نه‌تنها باعث کاهش بازدهی و کارایی شما، کارمندان و کل سازمان می‌شود، بلکه تاثیرهای منفی جدی نیز بر سلامتی دارد. استرس به معنای واقعی کشنده است. ما در این مقاله به استرس و راه‌های مقابله با استرس شغلی می‌پردازیم.

استرس واکنش بدن در برابر یک چالش یا تقاضا است. در لحظات حساس ، استرس می تواند مثبت باشد ، مانند زمانی که به شما کمک می کند تا از خطر جلوگیری کنید.

راه حل های کاهش استرس در محیط کار چیست؟

 یکی از مهمترین موقعیت هایی که فرد را دچار استرس می کند محیط کاری است، زیرا بخش مهمی از زندگی افراد در محیط کار سپری می‌شود. در محیط کاری معمولا افراد تحت تاثیر شرایط و تغییرات متعددی هستند. اگر فرد توانایی لازم برای سازگاری با این تغییرات را نداشته باشد فشار روانی بسیاری را تجربه می‌کند.

_با کارهای عملی شروع کنید

_یک تخته تاثیرگذار درست کنید

_راه بروید

_تغذیه مناسب داشته باشید

_هیچ‌گاه دیر نکنید

_لبخند بزنید

_استراحت‌های منظمی داشته باشید

_مثبت‌اندیش و مهربان باشید

هنگامی که در کار احساس ناراحتی می‌کنید، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید و ممکن است عصبانی، تحریک‌پذیر باشید. سایر علائم و نشانه‌های استرس بیش از حد در محل کار عبارتند از: احساس اضطراب یا افسردگی، بی‌تفاوتی و از دست دادن علاقه به کار، خوابیدن با مشکل، خستگی، تمرکز بر مشکل، تنش عضلانی یا سردرد، مشکلات معده و …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.