کد خبر : 12585
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 22:26
-

اعلام شدن شرایط واردات موز به کشور

وزارت جهاد کشاورزی   با توجه تعیین تکلیف و شرایط واردات موز به کشور، شرایط ترخیص محموله‌های این کالا را به گمرک ایران اعلام کرده که در اهم آن تاکید بر واردات از محل ارز حاصل از صادرات سیب قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛ بعد از آنکه در شرایط بلاتکلیف بین دستگاه‌های

وزارت جهاد کشاورزی   با توجه تعیین تکلیف و شرایط واردات موز به کشور، شرایط ترخیص محموله‌های این کالا را به گمرک ایران اعلام کرده که در اهم آن تاکید بر واردات از محل ارز حاصل از صادرات سیب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛ بعد از آنکه در شرایط بلاتکلیف بین دستگاه‌های مرتبط، محموله‌های وارداتی موز امکان ترخیص نداشت و یا به دلیل مغایرت با بخشی از ضوابط، ترخیص و واردات جدید با ابهام مواجه بود،  سرانجام در اوایل شهریورماه سال جاری طی جلسه‌ای دستگاه‌های ذیربط در مورد شرایط واردات و ترخیص موز به توافق رسیدند.

طی روزهای گذشته معاون وزیر جهاد کشاورزی طی مکاتبه‌ای شرایط ترخیص محموله‌های موز به معاونت فنی گمرک ایران ابلاغ کرده است.

همچنین ثبت سفارش و تمدید ثبت سفارش موز از محل اظهارنامه‌های بازه زمانی سوم اسفندماه سال ۱۳۹۹ به بعد سیب درختی تا شش ماه بعد از تاریخ اظهارنامه صادراتی بلامانع است. ترخیص محموله‌هایی که با این شرایط ثبت سفارش و وارد گمرک شده است نیز مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است؛طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک، ترخیص محموله‌های موز برای درخواست‌هایی که قبل از تاریخ این ابلاغیه(۲۴ شهریور ۱۴۰۰)، با رعایت ضوابط تعیین شده ثبت سفارش شده‌اند چنانچه دارای تائیدیه گمرک اجرایی مبنی بر صادرات سیب درجه یک و درجه دو باشد می‌تواند با برخورداری از مفاد ۵ مندرجات ذیل یادداشت فصل هشتم کتاب مقررات صادرات و واردات بلامانع باشد.

این در حالی است که طبق این ماده به ازای صاردات ۱.۵ کیلوگرم سیب درختی و صادرات یک کیلوگرم کشمش و صادرات دو کیلوگرم پرتقال ، حقوق ورودی یک کیلوگرم موز معادل پنج درصد ارزش تعیین می شود.

خبرنگار-محمد پورتقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.