کد خبر : 12449
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 9:37
-

۱۶پروژه‌ آبخیزداری در استان سمنان افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: ۱۶پروژه‌ آبخیزداری با اشتغال‌زایی غیرمستقیم ۶۲۰ نفر طی هفته دولت در سراسر استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: ۱۶پروژه‌ آبخیزداری با اشتغال‌زایی غیرمستقیم ۶۲۰ نفر طی هفته دولت در سراسر استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،جعفر حقیقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی هفته دولت در سطح استان ۱۶ پروژه آبخیزداری افتتاح می‌شود، بیان کرد: اجرای این طرح‌ها برای ۶۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۵۳ میلیارد ریال توسط صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها هزینه شده است، تاکید کرد: کنترل و مدیریت رواناب‌ها، تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل و.. در زمره محورها و اهداف اجرای این طرح‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان افزایش و توسعه پوشش گیاهی، کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب‌ها، کاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی را از دیگر اهداف این طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این طرح‌ها همچنان موجب تغذیه منابع آبی استان خواهد شد که به کاهش مضرات خشکسالی کمک شایانی خواهد کرد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه انجام پروژه‌های آبخیزداری نقش مؤثری در مدیریت رواناب‌های استان دارد، تاکید کرد: یکی از مهمترین کارکردهای این طرح‌ها جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل در روستاهای استان محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.