کد خبر : 12437
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 13:23
-

تجلیل از مادر شهیدان مجید و مسعود شحنه در طرح ملی سه شنبه های تکریم

در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم روز سه شنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ایثار و فداکاری مادر شهیدان مجید و مسعود شحنه در سمنان تجلیل شد.

در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم روز سه شنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ایثار و فداکاری مادر شهیدان مجید و مسعود شحنه در سمنان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،در این مراسم که در منزل شهیدان صحنه برگزار شد فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز رستکار معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان حضور داشتند.

این برنامه همزمان با دهه دوم محرم و در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم که امسال با عنوان “شکوه مادری” برگزار می شود از مادر شهیدان مجید و مسعود شحنه تجلیل به عمل آمد.ر در برنامه مذکور با بیان ایثار و فداکاری شهیدان و نیز صبر و بردباری خانواده شهیدان به ویژه مادران شهدا با تقدیم هدایایی معنوی از مادر این دو شهید بزرگوار قدردانی شد.

مادر شهیدان شحنه نیز در این مراسم در حالی که دو شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است گفت: برای اسلام و انقلاب کاری نکرده است و نمی تواند در برابر مادرانی که سه و چهار شهید داده اند مدعی انجام خدمتی باشد.

شهید مجید شحنه در فروردین ۱۳۴۳ و شهید مسعود شحنه در تاریخ تیرماه ۱۳۴۴ در سمنان دیده به جهان گشودند و مجید در سال ۱۳۶۱ و مسعود ۸ ماه بعد در سال ۱۳۶۲ دعوت حق را لبیک گفتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید مسعود شحنه قبل از شهادتش گفته بود من روز جمعه می آیم مرا به نماز جمعه ببرید و بگذارید تا خطبه های نماز جمعه را گوش کنم و سپس مرا دفن کنید. گفته شهید به واقعیت پیوست و روز جمعه پیکر مطهرش را به شهرستان سمنان آوردند.

مجید هم وصیت کرده بود که چرخش را بفروشیم و در راه کمک به نماز جمعه بدهیم.

مسعود ۱۳ سال داشت. روزه گرفته بود و برای کمک در کار کاشیکاری با برادرش رفته بود. برادر بزرگ که احساس می کرد روزه برای مسعود سخت است از او خواست روزه اش را بخورد، اما او قبول نکرد. برادر بزرگ از مسعود پرسید که این آب خنک را می بینی هوس نمی کنی؟ مسعود جواب داد: اگر بدانی که بهشت چه میوه هایی دارد…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.