کد خبر : 11986
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 10:36
-

تغییر لوگوی شبکه جهانی جام جم

شبکه تلویزیونی جام جم ، ضمن حفظ طرح اصلی لوگوی خود که بر مبنای گل نیلوفر آبی و بیانگر نمادهای مشترک با عقاید سایر ملل است، اقدام به بازنگری در رنگ و فونت آن کرده است.

شبکه تلویزیونی جام جم ، ضمن حفظ طرح اصلی لوگوی خود که بر مبنای گل نیلوفر آبی و بیانگر نمادهای مشترک با عقاید سایر ملل است، اقدام به بازنگری در رنگ و فونت آن کرده است.

این شبکه از اسفند سال ۹۸ با توجه به ضرورت تعامل بیشتر با ایرانیان خارج از کشور و فارسی‌زبانان دنیا، دارای سه کانال شد که هر سه با یک لوگوی ثابت و یک لوگوتایپ انگلیسی مخصوص به خود به روی آنتن رفته بودند.

لازم به ذکر است که لوگو تایپ جدید طراحی شده به زبان فارسی به همراه عدد هر کانال، هم نشان دهنده فارسی‌زبان بودن کانال‌هاست و هم با هماهنگی کامل در طرح کلی لوگو، به زیبایی بیشتر قاب تصویر کمک می‌کند. رنگ فیروزه‌ای در پره‌های لوگو که نماد آرامش فکری و ذهنی و کاهش استرس و اضطراب و همچنین صداقت و اعتماد است و در معماری سنتی به وفور دیده می‌شود، در کنار رنگ مکمل زرد و نارنجی دایره وسط لوگو و عددهای سه کانال، انرژی مضاعف به طرح می‌دهد.

همینطور یکی از فرم‌های اصلی استفاده شده در گرافیک جدید شبکه، پره‌های لوگوی شبکه است که هم قابلیت استفاده در گرافیک دارد و هم کاملا لوگوی شبکه را تداعی می‌کند. از این فرم با تکرار در زوایای مختلف استفاده شده که به معنی تنوع در برنامه‌های شبکه، تنوع بینندگان و در حالت کروی بودن، به معنی پخش برنامه در نقاط مختلف کره زمین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.