کد خبر : 11678
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 - 10:35
-

راه اندازی پایگاه قلعه‌های تاریخی استان سمنان در دامغان

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان با اشاره به وجود قلعه‌های تاریخی و ارزشمند در دامغان، گفت: پایگاه قلعه‌های تاریخی با محوریت قلعه گردکوه دامغان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان حمیدرضا دوست محمدی با تاکید بر اینکه در استان سمنان هر زمان

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان با اشاره به وجود قلعه‌های تاریخی و ارزشمند در دامغان، گفت: پایگاه قلعه‌های تاریخی با محوریت قلعه گردکوه دامغان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان حمیدرضا دوست محمدی با تاکید بر اینکه در استان سمنان هر زمان صحبت از تاریخ و تمدن می‌شود نام دامغان سرآمد است، بیان کرد: بیش از دو دهه با مشکلات حوزه میراث فرهنگی دامغان دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد برخی از قوانین حوزه میراث فرهنگی اصلاح شود و در این زمینه کارشناسانه‌تر عمل کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان به اصلاح راه ورودی تپه حصار به عنوان یکی از الویت‌های این اداره کل اشاره کرد و افزود: طراحی اطراف آثار تاریخی و باستانی باید با مطالعات اجتماعی همراه باشد.

دوست محمدی با انتقاد از بنیه علمی ضعیف برخی کارشناسان در احیا و مرمت تعدادی از آثار تاریخی، بیان کرد: مفهوم داشتن مبانی نظری از جمله علل مؤثر در طراحی اطراف آثار تاریخی است.

وی با اشاره به وجود قلعه‌های تاریخی و ارزشمند در دامغان، گفت: پایگاه قلعه‌های تاریخی استان سمنان با محوریت قلعه گرد کوه دامغان راه اندازی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.