کد خبر : 7509
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 14:57
-

شناسایی ۱۷ محله هدف در طرح بازآفرینی سمنان/ تمامی تعهدات شهرداری سمنان در بازآفرینی شهری اجرا شده است

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: در شهر سمنان ۱۷ محله هدف اجرای طرح بازآفرینی شناسایی شده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سعید پرسا اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر سمنان مقرر شد با عنایت به اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهر در بافت فرسوده و تاریخی

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: در شهر سمنان ۱۷ محله هدف اجرای طرح بازآفرینی شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سعید پرسا اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر سمنان مقرر شد با عنایت به اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهر در بافت فرسوده و تاریخی سکونت دارند، تمام دستگاه‌های اجرایی بر اساس آئین‌نامه اجرایی باز آفرینی شهری پایدار ۳۰ درصد اعتبارات خود را برای بازآفرینی در این قسمت شهر هزینه کنند که در حال حاضر کمتر از این مقدار هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای تمامی تعهدات شهرداری سمنان در بازآفرینی شهری، گفت: در زمینه اقدام مشترک در اجرای پروژه‌های بازآفرینی همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با بیان اینکه در شهر سمنان ۱۷ محله هدف اجرای طرح بازآفرینی شناسایی شده است، تصریح کرد: پروژه بازآفرینی آرام راه امام خمینی (ره) مهمترین پروژه شهرداری سمنان بوده که فاز دوم آن با اختصاص اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در حال انجام است.

پرسا خاطرنشان کرد: متأسفانه برای مرمت، بازسازی و احیای بافت‌های تاریخی و خانه‌های قدیمی به شهرداری سمنان اعتباری اختصاص نیافته است، اما شهرداری با اجرای طرح‌هایی مانند جداره‌سازی خیابان امام خمینی (ره)، سنگفرش باغ‌راه‌ها و مسیرهای گردشگری و مرمت خانه‌های قدیمی در زمینه توسعه گردشگری اقدام کرده است.

وی گفت: شهرداری دنبال معرفی ابنیه شاخص بافت تاریخی است تا با جذب گردشگر زمینه توسعه پایدار شهری فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.