کد خبر : 7373
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 14:27
-

پیوند صنعت و دانشگاه از طریق ۵۸ رشته دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،رضا نقدی افزود : از مجموع ۵۸ رشته ارائه شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،رضا نقدی افزود : از مجموع ۵۸ رشته ارائه شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی افزود: رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از جمله رشته‌های درسی است که در دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان سمنان ارائه می‌شود.

نقدی ابراز داشت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و دانش‌آموختگان رشته نظری، هنرستان‌ها و کار و دانش می‌توانند با شرکت در آزمون به صورت پیوسته یا ناپیوسته در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: آموزش‌های مهارتی نقشی مهم در دسترسی دانش آموختگان به اشتغال و درآمد پایدار دارد و از همین رو این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نیاز امروز جامعه تربیت افراد کاردان فنی است و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به دنبال رفع نیاز امروز بازار کار و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.