کد خبر : 6605
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 11:05
-

اقامتگاه بوم‌گردی ماسوله کویر، نگینی بر دل روستا و میزبان گردگشران

کارآفرین روستای قلعه بالا بیارجمند با دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد و خرید خانه موروثی پدری و احیای آن ، خانه بوم گردی ماسوله کویر را به روی گردشگران گشوده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، احمد اشرفی راد، کارآفرین روستای قلعه بالا بیارجمند، روستای هدف گردشگری در کنار

کارآفرین روستای قلعه بالا بیارجمند با دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد و خرید خانه موروثی پدری و احیای آن ، خانه بوم گردی ماسوله کویر را به روی گردشگران گشوده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، احمد اشرفی راد، کارآفرین روستای قلعه بالا بیارجمند، روستای هدف گردشگری در کنار همسر خود با یاری کمیته امداد بیارجمنداقامتکاه بوم گردی ماسوله کویر بیارجمند را به روی گردشگران گشوده است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت کمیته امداد توانستم با دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی این خانه بوم گردی را به روی گردشگران باز کنم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا گسترش یافت و مانع ورود مسافران شد اما با توجه به اینکه این روستا هدف گردشگری است به زودی شاهد رونق دوباره در این روستا خواهیم بود.

روستای قلعه بالا؛ آفریقای ایران

یکی  از ویژگی‌های روستای قلعه بالا هم‌جواری آن با پارک ملی توران است.این منطقه به آفریقای ایران نیز شهرت دارد.

خارتوران زیستگاه عظیم و وسیع گونه‌های مختلف جانوری است که در جوار بیابان قرارگرفته است.

مساحت آن حدود یک‌میلیون و چهارصد و هفتاد هزار هکتار است که بزرگ‌ترین زیستگاه موجودات زنده در ایران و بعد از سرنگتی در کشور تانزانیا دومین زیستگاه بزرگ در جهان است.

در این منطقه بیش از ۲۵۰ گونه جانوری پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیست زندگی می‌کنند که مشهورترین آن‌ها یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی هستند.

از این رو مشاوره و کارشناسان اشتغال منجر به موفقیت طرح بوم گردی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شده است.

روستای قلعه بالا شاهرود، قطعه‌ای از ماسوله گیلان

 روستای معروف ماسوله به علت بنا شدن در منطقه‌ای کوهپایه‌ای دارای معماری پلکانی است. بدین گونه که سقف خانه‌هایی که در ارتفاع پایین‌تر بناشده‌اند، حیاط خانه‌هایی هستند که در ارتفاعی کمی بالاتر از آن‌ها هستند؛ اما این روستا به علت این‌که کمتر شناخته‌شده است کاملاً بافت قدیمی خود را حفظ کرده و خبری از هیاهو و شلوغی ماسوله در آن نیست.

علاوه بر معماری پلکانی در ساخت این خانه‌ها از مصالح بومی استفاده‌شده که آن را کاملاً از دیگر روستاهای پلکانی متمایز می‌کند. این روستا در جوار بیابان بنا شده کافیست هنگام اقامت خود، شبی از محل استراحتتان خارج شوید و از شب‌های زیبای کویری لذت ببرید.

اقامتگاه بوم گردی با نام ماسوله کویر کارآفرین کمیته امداد روستای قلعه بالا آماده پذیرای شما عزیزان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.