کد خبر : 6180
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 21:40
-

آلمان به تبعیت از آمریکا حزب الله لبنان را در فهرست تروریسم قرار داده است

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آلمان به تبعیت از آمریکا حزب الله لبنان را در فهرست تروریسم قرار داده است. اقدام آلمان (در قرار دادن حزب‌الله در لیست تروریسم) قابل انتظار بود و احتمال برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز این کار را خواهند کرد. برای

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آلمان به تبعیت از آمریکا حزب الله لبنان را در فهرست تروریسم قرار داده است. اقدام آلمان (در قرار دادن حزب‌الله در لیست تروریسم) قابل انتظار بود و احتمال برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز این کار را خواهند کرد. برای ما علت این امر روشن است. علت آن تن دادن آلمان و خضوع اراده این کشور مقابل آمریکاست.

وی افزود: تصمیم آلمان تصمیمی سیاسی و تحت فشار آمریکا و در راستای راضی کردن رژیم اشغالگر است. آلمان هیچ دلیلی مبنی بر تروریستی بودن فعالیت حزب‌الله ارائه نکرده و این موضوع تأکید می‌کند که تصمیم آلمان تصمیمی کاملا سیاسی است. ما از سال‌ها پیش، دیگر به تشکیل سازمان‌هایی وابسته به خود در دیگر کشورها اعتقادی نداشتیم. ما هیچ سازمان و گروهی در آلمان و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی نداریم. لبنانی‌هایی که آنجا هستند مثل دیگر لبنانی‌ها هستند. مقاومت را دوست دارند. این افراد هیچ ارتباطی سازمانی با حزب الله ندارند. آنها در آنجا، مساجد و گروه‌ها و امکانات خودشان را دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد: هر سرویس اطلاعاتی در دنیا اگر مدرکی از این ارتباط دارد رو کند. ما از سال‌ها پیش دریافته‌ایم که نباید دوستداران خود را در دردسر بیندازیم و از سال‌های طولانی پیش هیچ ارتباط سازمانی دیگر وجود ندارد.

سید حسین نصرالله تصریح کرد: امروز می‌خواهم پیامی به لبنانی‌های مقیم آلمان بدهم که هر ادعایی در این خصوص علیه آنان کذب است و اینکه ما از آنان حمایت می‌کنیم (در مقابل این اقدامات). این اقدام، عزم مقاومت را برای ادامه راه محکم‌تر می‌کند

وی افزود: تصمیم آلمان برای ممنوع کردن فعالیت حزب الله، قابل پیش بینی بود و پس از برلین، بعضی دیگر کشورهای اروپایی هم تصمیمات مشابه اتخاذ کرده بودند و پیش بینی می کنیم که تصمیمات بیشتری هم در این باره اتخاذ شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: دولت لبنان مکلف است از شهروندان حمایت کند. اقدام آلمان در راستای رضایت رژیم صهیونیستی است. ما در خط مقدم مقاومت در برابر با اشغالگری و طمع ورزی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه خواهیم ایستاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.