کد خبر : 5858
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 13:10
-

از آماده شدن پروتکل بازگشایی سینماها تا احتمال بازگشایی صحن اماکن متبرکه در نیمه اردیبهشت/ آیا کشور به مرحله کنترل بیماری رسیده است؟

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، صحبت های مسئولین نشان میدهد که کشور پس از شروع فعالیت ادارات و کارخانه‌ها و باز شدن پاساژها و فروشگاه‌ها و پارک‌ها به سمت بازگشایی کامل همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حرکت می‌کند. پس از بازگشایی پاساژها، مغازه‌ها و حتی پارک‌ها و طرح فاصله گذاری در وسایل نقلیه

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، صحبت های مسئولین نشان میدهد که کشور پس از شروع فعالیت ادارات و کارخانه‌ها و باز شدن پاساژها و فروشگاه‌ها و پارک‌ها به سمت بازگشایی کامل همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حرکت می‌کند.

پس از بازگشایی پاساژها، مغازه‌ها و حتی پارک‌ها و طرح فاصله گذاری در وسایل نقلیه عمومی صحبت ها در خصوص بازگشایی اماکن فرهنگی و مذهبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز قوت گرفته است.

دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران امروز در نشستی با اعضای هیئت مدیره خانه سینما،  تدوین پروتکل بهداشتی مشترک برای بازگشایی سینماها در آینده را لازم دانست و تاکید کرد: در این شیوه نامه باید به تهویه هوا، نحوه فروش بلیط و نشاندار کردن صندلی‌ها، فاصله گذاری ها، کاهش زمان حضور افراد برای نمایش فیلم، تنظیف و ضدعفونی سینما بین سانس‌ها، عدم مصرف مواد غذایی در سینما، استفاده از ابزار کنترلی مثل تب سنجی و محدودیت سنی توجه شود.

همچنین روز پنجشنبه دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ضوابطی را تهیه و در سایت رسمی این سازمان منتشر کرده که قرار است ابتدای هفته آینده در جلسه‌ای با بررسی نهایی نظر کارشناسان این حوزه به جمع‌بندی برسد.

این ضوابط با نظر تعدادی از کارشناسان سینما و با بررسی و مقایسه پروتکل‌هایی که برای بازگشایی سینماها در کشورهای دیگر تهیه شده، تنظیم شده است. 

همچنین حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی با تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) گفت:  از همان ابتدای ایجاد محدودیتها و پروتکل های بهداشتی، دولت در کنار تلاش برای بازگشایی مجدد فعالیت واحدهای صنفی و اقتصادی کم ریسک که نقش بسیار مهمی در معیشت و زندگی مردم داشتند ، با رایزنی با روحانیت معزز حوزه علمیه قم در تلاش برای طراحی سیاست ها و برنامه هایی برای بازگشایی مجدد اماکن مذهبی بوده و هست.

روحانی با اشاره به مصوبه جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درخصوص فعالیت اماکن مذهبی و عبادی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: پس از مشورت با نهادهای مذهبی و متولیان امور بهداشتی کشور قرار شد تا ۱۵ اردیبهشت ماه با ارزیابی مجدد اقدامات انجام شده در روند اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، دستکم در خصوص بازگشایی صحن های اماکن مذهبی با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، اقدام شود.

رئیس جمهور افزود: با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و همچنین دیگر تولیت های آستان های مقدس امیدوارم بتوانیم تمهیداتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی طراحی کنیم تا پس از ۱۵ اریبهشت ماه در صورت تشخیص مسئولان بهداشتی و سلامت کشور، صحن‌های اماکن متبرکه بازگشایی شوند.

این صحبت ها نشان میدهد که کشور پس از شروع فعالیت ادارات و کارخانه‌ها به سمت بازگشایی کامل همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حرکت می‌کند.

کیانوش جهانپور  نیز، بعد از ظهر جمعه خبر از کاهش آمار تلفات کرونا داد. وی همچنین گفت: مردم باید توجه داشته باشند که این کاهش آمار ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی هفته‌های گذشته است و اگر می‌خواهیم این شرایط پایدار بماند، باید همچنان از ترددهای غیر ضروری در سطح جامعه خودداری کنیم.

حالا باید منتظر ماند و دید سیاست فاصله گذاری اجتماعی میتواند مانع از افزایش مبتلایان به کرونا شود و هر روز شاهد کاهش آمار کرونایی ها در کشور باشیم یا خیر؟ 

منبع: رجا نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.