کد خبر : 5828
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 9:42
-

بهره برداری از یک واحد نیروگاه خورشیدی در روستای میقان شهرستان شاهرود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت : یک واحد نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی خانگی در روستای میقان شهرستان شاهرود بهره برداری و در مدار تولید قرار گرفت. سید محمد موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کارنامه فردا افزود : مراحل طراحی، خرید و نصب این نیروگاه توسط بخش خصوصی و از محل تسهیلات

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت : یک واحد نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی خانگی در روستای میقان شهرستان شاهرود بهره برداری و در مدار تولید قرار گرفت.

سید محمد موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کارنامه فردا افزود : مراحل طراحی، خرید و نصب این نیروگاه توسط بخش خصوصی و از محل تسهیلات اعطایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به احدی از مددجویان تحت پوشش به انجام رسیده و به شبکه توزیع برق استان متصل شد.

وی با اشاره به این که تاکنون، ۴۰ واحد نیروگاه خورشیدی کمتر از ۱۰۰ کیلووات با قدرت منصوبه ۳۷۰ کیلووات، مختص مشترکین برق و به منظور مصرف در محل تولید در سطح استان وارد مدار شده افزود: در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ، نیروگاه آبوویند دامغان از طریق انرژی خورشیدی با ظرفیت ۱.۳مگاوات و نیروگاه‌های چشمه روزیه به صورت برق آبی با ظرفیت ۳.۵ مگاوات تولید برق نموده و مقدار انرژی تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر تا پایان سال قبل، ۲۷ هزار و ۹۳۳ مگاوات ساعت بوده است.

موسوی زاده بیان داشت: چهار واحد نیروگاهی نیز تا خاتمه سال ۹۸ در بخش نیروگاه های مقیاس کوچک گازسوز به ظرفیت مجموع ۴.۵ مگاوات به شبکه توزیع برق استان متصل و ۶۵ هزار و ۲۷۱ مگاوات ساعت، مقدار انرژی تولیدی این نیروگاه ها محسوب می شود.

وی تصریح کرد: مجموع تولید انرژی نیروگاه های تولید پراکنده و تجدیدپذیر بخش توزیع برق استان سمنان در سال گذشته، ۹۳ هزار و ۲۰۴ مگاوات ساعت با ظرفیت منصوبه۹.۷ مگاوات بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.