کد خبر : 4829
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 10:27
-

بانوان آسیب پذیر سرپناه شبانه در برابر کرونا مصون می شوند

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : به منظور کاهش شیوع وپیشگیری از گسترش ویروس کرونا، بانوان آسیب پذیر سرپناه شبانه با توزیع بسته های کاهش آسیب و آموزش های لازم در برابر کرونا مصون می شوند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سامیه جهانشاهی گفت : در پی شیوع ویروس کرونا،  سرپناه شبانه زنان آسیب

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : به منظور کاهش شیوع وپیشگیری از گسترش ویروس کرونا، بانوان آسیب پذیر سرپناه شبانه با توزیع بسته های کاهش آسیب و آموزش های لازم در برابر کرونا مصون می شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سامیه جهانشاهی گفت : در پی شیوع ویروس کرونا،  سرپناه شبانه زنان آسیب پذیر نیز همانند سایر واحدها و مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا  و انتقال بیماری کووید ۱۹ میان زنان دارای اعتیاد،  بی خانمان و کارتن خواب اقدامات موثر و تاثیر گذاری را در دستور کار خود قرار داده است .

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان  تصریح کرد : توزیع بسته های کاهش آسیب شامل ( ژل ضدعفونی کننده دست ، ماسک ، دستکش لاتکس) ، توزیع کتابچه و ارائه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از کرونا ، گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای داخلی مرکز ،  توزیع البسه نو و سرکشی به پاتوق زنان درگیر اعتیاد بخشی از اقدامات تاثیرگذار مرکز سرپناه شبانه زنان آسیب پذیر شهرستان بندرعباس در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از انتقال  ویروس کرونا به جامعه هدف است .

جهانشاهی در ادامه از فعالیت دومرکز سرپناه شبانه در استان خبر داد و افزود : در حال حاضر دومرکزسرپناه شبانه (یک مرکز سرپناه شبانه زنان و یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان  ) با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بندرعباس فعالیت می‌کنند. در این مراکز معتادین بی خانمان و کارتن خواب پذیرش و از خدمات آن شامل یک وعده شام و صبحانه و امکانات برای استحمام استفاده می کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان اظهار داشت : برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه کاهش آسیب و کنترل رفتارهای پرخطر ، ارجاع به سیستم های درمانی و حمایتی و در صورت امکان مذاکره با خانواده و سایر افراد مهم برای بازگشت فرد به شرایط بهتر توسط تیم کاهش آسیب از دیگر خدمات مراکز سرپناه شبانه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.