کد خبر : 4689
تاریخ انتشار : شنبه 2 فروردین 1399 - 12:53
-

سفر مجازی به مکان های دیدنی استان اردبیلی

هموطنان می‌توانند در سفری مجازی به اردبیل، با مجموعه بقعه شیخ صفی الدین و از آرامگاه‌های بزرگان و سلاطین صفوی آشنا شوند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،این مجموعه به نام عارف نامدار شیخ صفی الدین اردبیلی، جد سلاطین صفویه، در سال ۷۳۵ ه. ق. به دست فرزند وی صدرالدین موسی بنا شد که مجموعه‌ای از

هموطنان می‌توانند در سفری مجازی به اردبیل، با مجموعه بقعه شیخ صفی الدین و از آرامگاه‌های بزرگان و سلاطین صفوی آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،این مجموعه به نام عارف نامدار شیخ صفی الدین اردبیلی، جد سلاطین صفویه، در سال ۷۳۵ ه. ق. به دست فرزند وی صدرالدین موسی بنا شد که مجموعه‌ای از آرامگاه‌های بزرگان، مشایخ و سلاطین صفوی و فضا‌های آیینی و عبادی در اردبیل است.

این مجموعه ارزشمند که یکی از ۱۰ اثر باستانی مهم ایران به شمار می‌آید پنج تیر ۸۹ به عنوان یازدهمین اثر ارزشمند تاریخی ایران از سوی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

نکته‌ای که این آرامگاه را از نظر هنری متمایز کرده است اینکه انواع هنر‌های کاشیکاری، خوشنویسی، گچبری، تذهیب، نقره کاری و… همه و همه در نهایت زیبایی و استادی در این بنا به کار گرفته شده است. در این منطقه تاریخی چند موزه تخصصی هم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.