کد خبر : 3205
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 دی 1398 - 20:01
-

تندیس شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در رویان نصب می شود

رییس انجمن سفال شاهرود از طراحی و ساخت تندیس سردارسپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و گفت : این تندیس در میدان رویان نصب می شود. رضانوری در گفتگو با کارنامه فردا افزود:توسط هنرمندان شاهرودی تندیس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهر رویان نصب خواهد شد. وی با اعلام اینکه ارتفاع این تندیس به ۶ متر می

رییس انجمن سفال شاهرود از طراحی و ساخت تندیس سردارسپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و گفت : این تندیس در میدان رویان نصب می شود.
رضانوری در گفتگو با کارنامه فردا افزود:توسط هنرمندان شاهرودی تندیس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهر رویان نصب خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ارتفاع این تندیس به ۶ متر می رسد، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و با توجه به حمایت خیران ، این تندیس در چهلم شهید که مصادف با ۲۲ بهمن است، رونمایی می شود.

  این هنرمند خاطر نشان کرد با اشاره به نام ۲ خَیر رویان و دیزج، اظهار داشت: هزینه ساخت این تندیس در حدود ۴۵۰ میلیون ریال است که بخش عمده آن را این ۲ خیر و شهرداری رویان به عهده گرفته اند.

خالق این اثر از پایان طراحی این تندیس خبر داد و افزود: مصالح به کار رفته فلز، بتن، رزین و فایبر گلاس است.

وی با بیان اینکه سردار راه را به ما نشان می دهد، گفت: انگیزه ساخت این تندیس به موجب شوکی بود که به من دست داد و این دومین بار بود، درشوک اول ساخت تندیس شهید حججی را موجب شد.

رئیس انجمن سفال اداره فرهنگ و اشاد اسلامی شاهرود تندیس ساخته شده را این گونه بیان کرد: تندیس شامل قامت ایستاده سردار که لبخند همیشگی بر لب دارد و بر روی کره زمین که نقشه ایران به صورت برجسته روی آن دیده می شود ایستاده و دستش را به نشانه سلام بلند کرده و بر گردنش دوربینی آویخته که نشان از بصیرت دارد و دور کره زمین مملو از لاله است، کره شبیه به قفس طراحی شده و بخشی از آن که مراد فلسطین است پرنده هایی در حال شکستن قفس و پرواز هستند، تداعی می کند.

گفتنی است :رضا نوری مبتکر و سازنده کوچکترین خشت های جهان است که ضخامت این خشت سفالی بی نظیر کمتر از یک میلی متر است و نازکی و ظریفی آن به حدی است که نور را از خودش عبور می دهد.ظاهر شدن نام مبارک “الله” بر روی این خشت پس از عبور نور یکی دیگر از ویژگی های نازکترین خشت سفالی جهان است و مراحل تحقیقات تا ساخت این خشت نزدیک به سه سال طول کشیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.