کد خبر : 12734
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 اکتبر 2021 - 10:30

تنها ” سخنگوی ” سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط عمومی آن است!

تنها ” سخنگوی ” سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط عمومی آن است!

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدرس دانشگاه گفت:تنها ” سخنگوی ” سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط عمومی آن است.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدرس دانشگاه گفت:تنها ” سخنگوی ” سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط عمومی آن است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،حمیدشکری خانقاه  افزود :“روابط عمومی ها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند… و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد.”

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با بیان اینکه  این اظهار نظر پیشرو و قدرتمندی بود خاطرنشان کرد :که اگر روسای مراکز روابط عمومی و مدیران ارشد سازمانها در نقشهای وزیر و مدیر عامل و … آن را جدی بگیرند، جایگاه شایسته و بایسته روابط عمومی ها ارتقا پیدا خواهد کرد …

وی اذعان داشت :گذاشتن یک سخنگو کنار روابط عمومی ها، یعنی نادیده گرفتن نقشهای کلیدی و خطیر روابط عمومی در عصر ارتباطات برای ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام مند و تنزل آن به یک ساختار بی خاصیت در سطح ارسال خبر به رسانه ها و برگزاری مراسم و مناسبتهای کلیشه ای… که نقش آن به یک اداره امور عمومی تغییر ماهیت داده می شود.

وی افزود :از طرفی در حکم انتصاب یکی از وزرا دیدم که رئیس مرکز روابط عمومی را به عنوان “مشاور وزیر”و رئیس مرکز خطاب کرده بود ، این نیز از هوشمندی ارتباطی و درک درست آن وزیر و اعتماد ایشان به مدیری که برای روابط عمومی انتخاب کرده حکایت دارد.

حمید شکری خانقاه با اعتقاد جدی به جایگاه مدیریتی روابط عمومی در سطح سازمان ادامه داد  اگر همه روسای سازمانها و وزرای وزارتخانه ها به مدیران روابط عمومی اعتماد کنند و آنها را در موقعیت “مشاوره ارتباطی” قرار دهند بی شک بسیاری از مشکلات افکار عمومی با این تقویت جایگاه برطرف خواهد شد.

این استاد دانشگاه، مشاوره مدیریت را یکی از الزامات روابط عمومی دانسته و معتقد است که در چنین شرایطی که مدیر روابط عمومی به عنوان “مشاور “وزیر و مشاور رئیس سازمان برگزیده می شود بایستی بخش “مطالعات و تحقیقات افکار عمومی و برنامه ریزی راهبردی ارتباطی” در روابط عمومی آن سازمان نیز به عنوان اهرمهای “مشاوره ارتباطی” قوی تر و فعال تر شوند.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی گفت : قطعا این برنامه ریز ارتباطی که سابقه طراحی برنامه ها و کمپین های ارتباطی بیشماری را برای سازمانهای مختلف در سابقه کاری خود دارد گفت: اگر بپذیریم که روابط عمومی ها باید مدیریت پروژه های ارتباطی سازمان مربوطه را با طراحی “پیوست های ارتباطی” پروژه های سازمانی برای افزایش اعتماد و انسجام و مشارکت و نهایتا ارتقای سرمایه اجتماعی و رضایت مندی افکار عمومی برعهده بگیرند لازمه آن “برنامه محوری” و “برنامه مداری” و “برنامه ریزی ارتباطی” و رسانه ای است که بخش مهم و لاینفک روابط عمومی هاست. اما متاسفانه در اغلب سازمانهای دولتی به شدت به آن بی توجهی می شود.

حمید شکری خانقاه برای رسیدن به جایگاه مدیریتی و ارتباطات یکپارچه سازمانی در ادامه گفت :به این موضوع توجه داشته باشیم که روابط عمومی حرفه ای یعنی ارتباطات یکپارچه و ۳۶۰ درجه که از تمام مهارتهای ارتباطی کلامی و غیر کلامی، با بهره گیری از تمام تکنیکها و تاکتیکهای فردی و گروهی و سازمانی و رسانه ای و …بهره می گیرد.

گفتنی است :این استاد دانشگاه که اخیرا نیز از ریاست محترم جمهوری درخواست ارتقای سطح روابط عمومی ها را در ریاست جمهوری مطرح کرده بود مجددا تاکید کرد: همه باهم تلاش کنیم جایگاه روابط عمومی ها در سطح “معاونت ارتباطات” وزارتخانه ها و سازمان ها برای “خوب شناساندن کارهای خوب” ارتقا یابد تا موجبات رضایتمندی و اعتماد آفرینی جامعه بیش تر و بهتر از همیشه فراهم شود
تا  برون سپاری خدمات ارتباطی برای جبران خلا نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی ها جدی گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ایثار و شهادت

منابع طبیعی